Αναβάθμιση Λογισμικού

update-software

Τί είναι η αναβάθμιση κινητού, γιατί πρέπει να γίνεται και πόσο συχνά πρέπει να γίνεται;

 

Οι δυνατότητες των κινητών τηλεφώνων έχουν αυξηθεί σημαντικά και τείνουν να γίνουν οι mini προσωπικοί υπολογιστές του καθενός. Οι δυνατότητες αυτές δεν οφείλονται μόνο στις hardware βελτιώσεις του τηλεφώνου και την προσθήκη νέων hardware συστημάτων στο εσωτερικό τους. Μεγάλο ρόλο παίζουν  οι λογισμικές βελτιώσεις και η προσθήκη νέων εφαρμογών που μπαίνουν μέσα στο λειτουργικό σύστημα. Η σωστή λειτουργία των hardware κομματιών ενός κινητού –το Bluetooth, οι υπέρυθρες, ο πομποδέκτης, ο επεξεργαστής του τηλεφώνου ακόμα κι η ενίσχυση του ακουστικού, μικροφώνου και κουδουνιού- οφείλονται κυρίως σε λογισμικές ρυθμίσεις του τηλεφώνου.

Μετά την παραγωγή και την διάθεση του τηλεφώνου στο κοινό η εταιρία παρατηρεί την συμπεριφορά του τηλεφώνου σε συστηματική και μαζική χρήση. Εφόσον εντοπίσει προβλήματα κι επιπλοκές (που πάντα υπάρχουν) διορθώνουν τα προβλήματα με νεότερη έκδοση λογισμικού. Αυτές οι νέες βελτιωμένες εκδόσεις λογισμικού διορθώνουν προβλήματα της αρχικής έκδοσης και προσθέτουν νέα πλεονεκτήματα στο τηλέφωνο. Κάποια από αυτά είναι ταχύτητα στο μενού, καλύτερο σήμα, βελτίωση στη camera, επιπλέον εφαρμογές, κτλ). Η διαδικασία της διαγραφή του παλιού λογισμικού κι ο επαναπρογραμματισμός του τηλεφώνου με την νεότερη έκδοση ονομάζεται αναβάθμιση.

Τα πλεονεκτήματα μιας αναβάθμισης τις περισσότερες φορές δεν είναι εμφανή με μια πρόχειρη ματιά. Δεν αλλάζει κάτι στην δομή του μενού ( πχ. εικονίδια)  αλλά τις περισσότερες φορές οι βελτιώσεις γίνονται στον πυρήνα του λογισμικού. Κάτι στο οποίο ο απλός χρήστης δεν έχει άμεση πρόσβαση. Οι βελτιώσεις μιας αναβάθμισης ποικίλουν από μοντέλο σε μοντέλο, από έκδοση σε έκδοση κι από εταιρία σε εταιρία. Κάποιες κοινές βελτιώσεις έχουν να κάνουν με την ταχύτητα, την αυτονομία, την εκπομπή και τη λήψη σήματος του κινητού.

Το βασικότερο μειονέκτημα στις περισσότερες διαδικασίες αναβάθμισης είναι ότι τα αποθηκευμένα δεδομένα που υπάρχουν στο τηλέφωνο χάνονται. Τέτοια είναι ο τηλεφωνικός κατάλογος, μηνύματα, φωτογραφίες, ρυθμίσεις τηλεφώνου, μελωδίες κτλ. Η διαδικασία της αναβάθμισης γίνονται συνήθως σε εξουσιοδοτημένο service.  Το εξουσιοδοτημένο service, θα αποθηκεύσει πρώτα όλα τα δεδομένα σας σε εξωτερική κάρτα μνήμης και μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση, τα δεδομένα σας θα αποθηκευτούν αυτόματα στο σημείο του τηλεφώνου που βρίσκονταν και πριν την αναβάθμιση.  Επομένως, στην Xiaomi Serice που είναι ένα πλήρως εξουσιοδοτημένο service για τα κινητά και τάμπλετ της Xiaomi, η διατήρηση των δεδομένων σας είναι εύκολη και σίγουρη διαδικασία.

 Η διαδικασία της αναβάθμισης γίνεται πάντα με καλώδιο. Δεν μπορεί να γίνει με άλλον τρόπο (ούτε μέσω Bluetooth, ούτε μέσω υπερύθρων) γιατί όλες οι λειτουργίες του τηλεφώνου κατά την διαδικασία αυτή είναι ανενεργές και το τηλέφωνο κλειστό. Η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει από 5 λεπτά έως και μισή ώρα ανάλογα με το μοντέλο το μέγεθος του λογισμικού που θα περαστεί και την ταχύτητα που επιτρέπει η flash chip του τηλεφώνου και το καλώδιο να μεταδώσει τα δεδομένα.

Το λογισμικό του κινητού εγκαθίσταται σε ειδικό flash chip το οποίο έχει την δυνατότητα να γράφεται και να διαγράφεται εκατοντάδες χιλιάδες φορές χωρίς κανένα πρόβλημα. Για την διαδικασία αυτή απαιτείται πάντα ένα καλώδιο και ειδικό πρόγραμμα εγκατάστασης λογισμικού τηλεφώνου που φορτώνεται σε υπολογιστή. Τις περισσότερες φορές το πρόγραμμα εγκατάστασης λογισμικού σε τηλέφωνα ενεργοποιείται μέσω ειδικού κουτιού, dongle, hasp.

Η αναβάθμιση λογισμικού θεωρείται μια αναγκαία διαδικασία μόνο σε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα στα τηλέφωνα που έχουν και στις συγκεκριμένες λειτουργίες που το χρησιμοποιούν. Μια νεότερη έκδοση στο τηλέφωνο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν θα βγάλει άλλα προβλήματα. Έχουν παρατηρηθεί περιστατικά αναβάθμισης λογισμικού γνωστής εταιρίας κινητών τηλεφώνων που οι νεότερες εκδόσεις είχαν σημαντικότερα bugs από τις παλιότερες. Εφόσον εντοπίσουμε ένα bug και μάθουμε ότι η νεότερη έκδοση το διορθώνει τότε αξίζει να κάνουμε αναβάθμιση. Εάν δεν έχουμε πρόβλημα με το τηλέφωνο τότε υπάρχει και η πιθανότητα να διορθώσουμε κάτι που δεν χρησιμοποιούμε και να βρεθεί καινούριο πρόβλημα σε κάτι που χρησιμοποιούμε.

Τι κερδίζω με την αναβάθμιση λογισμικού;
Φροντίζετε για την τακτική αναβάθμιση του λογισμικού που χρησιμοποιείτε για να κερδίζετε:

  1. Βελτιωμένη λειτουργία και σταθερότητα συστήματος.
  2. Επίλυση πιθανών προβλημάτων μέσω της διόρθωσης σφαλμάτων και λαθών.
  3. Αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος και δυνατότητα χρήσης νέων λειτουργιών.